Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Monday, June 21, 2010

World cup

Malam ni rasa macam taktau nak buat apa. Budak gemuk dh tido. Ummmm. katanya nak bangun pkul 3, nk tengok bola. BOLA BOLA BOLA! haishhh. Korang tak penah tau ke asal usul sejarah dan perkembangan bola sepak yang sebenarnya? Ish ish ish. Dasyat dasyat

Macam ni ceritanya :

Ianya berasal daripada peristiwa dimana Saidina Husin cucu Nabi Muhammad SAW dibunuh oleh tentera Yazid bin Muawiyah. Setelah kepala Hussin dipancung dan dikorek matanya, kepala Hussin di tendang dan disepak terajang seperti bola sebelum dipersembahkan kepada Ubaidullah bin Yazid. Peristiwa berdarah di Karbala ini berlaku setelah 45 tahun wafatnya banginda nabi. Dan dari peristiwa tersebut manusia mula bermain bola sepak.

Bola sepak piala dunia yang berlangsung di Afrika Selatan sangat-sangat dinantikan oleh penduduk muka bumi ini. Manusia akan dilabelkan kolot jika ketinggalan daripada mengikuti perkembangan perlawanan tersebut. 64 perlawanan bakal disajikan kepada penduduk dunia melalui siaran langsung berbayar.

Manusia akan lupa segala-galanya dan akan menumpukan sepenuhnya terhadap fiesta tersebut. Piala Dunia Fifa adalah puncak segala pertandingan bola sepak dunia selain daripada EPL, UEFA, dlll bermacam-macam lagi piala. 666 tersenyum senang melihat pengikut bergendang dan bersuka ria sambil mabuk dan berjudi.

Jika dahulu di zaman Rom manusia dilagakan dan berdepan dengan binatang buas seperti Singa Jantan atau harimau dan penonton akan berjudi sambil meneguk arak. Hari ini mereka melagakan manusia dengan sebiji bola yang diilhamkan dari sepak terajang kepala Saidina Hussin.

Cuba korang bayangkan, bola start pkul 3 pagi. Habes bola dalam pkul 5 pg, ramai mana yang sanggup tunggu setengah jam lagi nk solat subuh?

Semuanya agenda FREEMASON

Ummmm. Korang fikirla sendiri. Mane yang buruk, kita sama sama elakkan. InsyaAllah.

No comments: