Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (2) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Saturday, October 30, 2010

B'oringggg -.-

TOTTTTT TOTTTTTT TOTTTTTTT TOTTTTTT!



Alarm tu patuh pada tuannya.
Setiap pagi, pkul 5.30, mesti kejutkan aku semayang subuh.
Tapi, angkara bisik membisik si Syaitan Laknatullah.
Aku lebih sayangkan tidurku.
Dah la hujan. Sejuk kat luar sana.
Memang nyenyak la aku tidur.
Sampaikan air liur meleleh-leleh.
Bangun bangun dah basah pun bantal aku.
Heeee.
Aku pun meng'silent'kan alarm aku.
Dan kembali kepada mimpi aku yang bergantung td tu.
Haishhh. Kacau la si alarm bising ni.
Tidur lagi best.
Lagipun, baru pkul 5.30 pagi.
Subuh panjang lagi ni.
Nanti 6.30 pagi aku bangun laaa.
"Syaitan punya kerja."
Nyenyak nya aku tidur.
Nasib baik tak berdengkur. Heeeee.
Tidur punya tidur punya tidurr.
Alarm aku kali ni mengamuk.
Semakin kuat aku dengar.
Aku pun tengok jam.
Alamakkkk! Dah pukul 8 lebih.
Hmmmmm.
Terlepas lagi subuh aku.
Solatku tak lengkap tanpa subuh.
Sembahyang hanya 4kali sehari.
Aku binggung.
Aku fikir balik.
Kalaulah aku bangun je pkul 5.30 tadi.
Tak la aku menyesal macam ni.
Sembahyang 2 rakaat je tu pun susah nk buat.
Syaitan si penghasut tu pun melompat lompat la.
Sebab gembira, aku tak sembahnyang subuh.
Sebab aku tak sembahyang subuh jugak, aku begaduh dengan hmmmm.
Kalau aku sembahyang subuh tadi.
Maybe aku tak gaduh kot.
Sampai sekarang aku tak tenang.
Dah la tak sembahyang subuh.
Pastu gaduh lagi.

Sesugguhnya berwaspada dgn tipu Daya Syaitan yg sememangnya dgn angkuh bersumpah untuk menggoda manusia agar mendapat laknat yang sama dari Allah.
Namun andai dihiasi dgn amalan padaNya.
Pasti ia bisa memagari hati dr segala godaan itu.

InsyaAllah...

**DOA MOHON PERLIDUNGAN DARI SYAITAN DAN GODANYA

Aku berlindung dengan Allah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui dari syaitan yang terkutuk, dari godaannya baik tiupan atau hembusannya.
If a person doesn't know how to appreciate us, that means he is not the best for us.

Friday, October 29, 2010

i want to be with you tiil the end of my life. Insya Allah :)

wish you were here.

I’m miles from where you are,
I lay down on the cold ground
And I pray that something picks me up
and sets me down in your warm arms

Thursday, October 28, 2010

Final.Exam.


Final Exam.

Thursday. 11/11/2010 = Academic Writing Skills

Thursday. 25/11/2010 = Aquatic Ecology

Wednesday. 1/12/2010 = Aquatic Botany


**********Wish me luck folks!*****************



tengkunongmariam