Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Friday, February 25, 2011

speechless

Kenapa aku speechless? Sebabkan, tadi tengah duk tengok kawan aku main pingpong dalam bilik. huhu. tiba tiba kawan aku sorang lagi Ainaa (bukan nama samaran) :P call aku. Dia nangis nangis. Aku tanya laaa kenapa nangis ni? Dia cakap bakal ayah mentua dia dah meninggal. Yang aku tergamam skali, Ainaa slalu duk cite cite kat aku yang Bakal mak mentua dia yang sakit. Sakit jantung :( Tapi dengan kuasa Allah SWT yang Maha Besar, ayah mentua dia yang meninggal sedangkan ayah mentua dia tu baik baik aja. Sihat Walafiat. . .


Besarnya kuasaMu Ya Allah Ya Tuhanku. Membuatkan aku terfikir sejenak. .

Dia nak tarik nyawa siapa siapa pun tak kira umur tak kira sihat tak kira apa. Yang tengah sakit tak semestinya dia akan pergi dulu, yang tengah sihat tak semestinya dia tak pergi dulu. Fikir fikirkan lah wahai kawan kawan. Jadi gunalah masa yang ada sebaik baiknya. Carilah akhirat yang kekal selamanya tu. Dunia pun cari jugak. Tapi cari dua dua tu biar seimbang :) InsyaALLAH .

Kitorang smua mmg tak expect yang ayah dia yang pergi dulu. . . Alhamdulillah. arwah meninggal hari jumaat. Semoga arwah berada dikalangan orang orang beriman dan beramal soleh. Amin. Al fatihah

No comments: