Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Friday, February 25, 2011

meh nk cite

mai sini mai sini. pisang goreng pisang goreng. Aku ni sangat la nk tanggung risiko pegi amek elektif blaja bahasa jepun. huuuuu. yang tak tahannyeee, susah gile aku nak ingat. lagi beberapa minggu ada ひらがな テスト。。。。17.03.2011 hekhek. tau jugak laaaa beb :P


Sape pandai, tolong ajar aku. Aku budak baru belajar, kalau salah tolong tunjukkan....
Huruf huruf hiragana tu aku dh ingat smua. Tapiiii kan, paling aku tak boleh bla skali masuk bab すうじ. nombor nombor tu aku lemah sikit. Pening kepala duk belajar yang tu. hukhukhuk --'

kau kau sekalian bayangkan kalau 999 aku kna tulis panjang selebar lebarnya ;
きゅうひゃくきゅうじゅうきゅう -.-' -.-' -.-'

pastu nak kne ingat yang special case pulak ;

300 ; さんびゃく
600;ろっぴゃく
800;はっぴゃく

Tapi seronok jugak sebab aku dah pandai nyanyi lagu doraemon dalam bahasa jepun. Ngiahahahahaha :D Memang cita cita aku nak nyanyi lagu doraemon dalam bahasa jepun. wiwit :D :P

Nanti kalau aku dh pandai aku nak ajar korang. Korang nak blaja tak? Muahaha. Alaaaaa. Aku tau la, korang lagi terer dari aku. Shadap! hikhik

nongsan.

oboete kudasai.
yonde kudasai.
kaite kudasai.
mite kudasai.
kiite kudasai.
Ganbatte kudasai. =)

1 comment:

ilah_nur said...

nk bljr jgk....6t ajr k.ilh ek