Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Monday, November 29, 2010






Bagi aku, perokok adalah syaitan yang boleh dilihat dengan mata kasar. Kasarnya. Kenapa aku berkata begitu? Sebabnya, orang isap rokok ni kan, dia langsung tak fikir orang yang duk sedut asap rokok dia tu. Suka ati dia je isap pastu asap rokok tu dihidu oleh manusia manusia yang tak bersalah, contohnya aku.

Situasi...

Aku pegi makan kat kedai alsyakirin, Gong Badak. Ada la kapel ni duduk sebelah meja aku, si bf dia ni duk isap rokok pastu suh gf dia duk belah yang tak kena asap rokok, pastu asap rokok dibawa oleh angin singgah di lubang hidungku. Haish. Geram la aku. Tak malu betul, nk isap rokok tu, isap la sorang sorang, hidu la sorang sorang. Dengan gf, pandai pulak suruh gf pindah tempat. Aku ni? Aku insan yang tak berdosa duk hidu asap rokok kau! Aku pun pandang dia, pastu buat buat batuk tutup hidung. Pastu gf dia pun mcm ckp la, ksian budak tu tu duk sedut asap rokok awk. Dia pun pegi la kat tempat parking kete, isap kat sane lak.



Nak sakit, sakit la sorang sorang, ni nak ajak orang lain sakit skali.

Begitu jugak syaitan, dia dh tahu dh dia akan masuk neraka nanti, so, dia pun hasut menghasut anak anak adam nk suh masuk neraka jahanam sekali ngan dia. Syaitan saje melalaikan kita so, nanti dia pun ada la peneman masuk neraka bersama sama ngan dia.

Macam rokok jugak. Perokok ni dia isap rokok, dia nk org lain pun sakit macam dia jugak, sebab tu dia isap rokok tanpa melihat kiri kanan. hihi

Begitu la perumpamaannya. So, Bagi perokok-perokok sekelian, sedarlah. Rokok ni tak bagus untuk kesihatan. Dah la tak bagus, buang duit pulak tu duk beli rokok. Rokok kalau murah xpe gak. Ni mahal macam..... haishhh.


Banyak kesan yang tak baik untuk perokok. Kalau tak caye, bace ni haaaa

Merokok tak salah, tu hak masing masing, tapi tolong prihatin ngan orang sekeliling anda yea. sekian :)

No comments: