Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Friday, May 21, 2010

Sign Out Facebook Today!

Celik je mata, facebook akan bermain diminda. Dengan tak gosok gigi, muka xbasuh, mulut bau longkang, terus bukak lappy, search je "FACEBOOK", tak payah sign-in. Automatic sign in. Haishhhh. Tujuan utama nak tengok notification, pastu, cek game2 mane mane yang terabai, diberi point untuk terus ke level yang lebih tinggi. Dasyat sungguh penangan facebook ni ye kawan-kawan. Ummmm. Katsini, saya nak kongsi sikit pasal facebook. Hari ni, Facebook akan membuat Hari pertandingan melukis Nabi Muhammad S.A.W. Ya Allah! Kita sebagai umat islam, Wajib boikot isu ini habis-habisan. Kenapakah? Apakah salah Nabi kita? Kenapa mereka ingin mempersenda-sendakan baginda? Sedangkan Baginda amatlah mulia disisi Tuhan kita, Allah S.W.T. Sebagai umat islam, sebarkanlah kepada rakan-rakan yang lain supaya hari ini, kita tidak sign in untuk facebook. Biar saham mereka jatuh sejatuh jatuhnyaaaaa. Kerana keuntungan facebook adalah melalui iklan-iklan yang dipaprkan. Bayangkanlah, sekali klik Rm0.50 kalau 1000 org klik? RM500/day? RM15,000/month? Ya Allah. Yang dasyatnya lagi duit duit itu disalurkan untuk membiayai peperangan di GAZA. Bumi islam. Renung-renungkan dan selamat beramal. InsyaAllah.

"Kamu adalah umat yang terbaik yang dilahirkan untuk manusia,menyuruh kepada yang ma'ruf dan mencegah dari yang mungkar,dan beriman kepada Allah."
(surah Ali Imran ayat 110)



No comments: