Labels

Analog diri (3) bigday (1) boring (10) concern (7) friends (1) Friendship (1) life (34) LOL (6) Love (27) luahan rasa (15) Maaf (1) missing (4) nonsense (1) pet (2) raya (3) Regret (1) result (1) setadi (5) sorrow (5) Sorry (1) sweet (2) vacation (4)

Monday, September 7, 2015

Bersalin di jepun part 2


Kenapa czer? Aritu bukan dh bersalin normal ke?

Macam ni cite dia, kat jepun ni memang prosedur dia, once ko dh pernah bersalin cara czer, anak kedua ketiga sampai kesepuluh sekalipun akan czer jugak. Itu memang law kat sini. Aku dh pergi 3 hospital semua xnk buat normal. Semua ckp xnal tanggung risiko. Dh ko nk sgt bersalin kat jepun kan? Ikut ajelah. Hehehe. Perumpamaannya macam ko pergi umah kawan ko, dia cakap xboleh merokok dalam rumah. Takkan ko nk merokok jugak kan? Tu namenye xfaham bahasa. Lol. 

Yang bestnya, masa mula2 sampai untuk booking hospital, doc laki then doc tu tanya awak islam kan? Awak nk doc perempuan kan? Okay. Dia kasi aku schedule doc perempuan so aku boleh pilih nk dtg hari yg kena dgn doc perempuan. Alhamdulillah. 

Disebabkan aku czer, diorg suh aku ddtg appoinment untuk terangkan mcm mana dan keadaan bilik apa perlu buat dll. Dia bgtau pakar bius kat hospital ni lelaki. To dia akan cuba dapatkan pakar bius perempuan untuk aku. Kalau xde jugak barulah pakar laki jugak. 

And Alhamdulillah semua dalam op room perempuan. Diorang memang bersungguh sungguh nk dpatkan doc perempuan untuk aku. 

Walaupun hospital awam je, layanan tetap 5 bintang. Dh la layan bagus free of charge pulak. Makanan pun semua berkhasiat. Alhamdulillah dpt merasa bersalin di negara orang. 

Kalau kat malaysia, nak layanan best pergi hospital swasta la. Sebab bayar mahal boleh la nk layan macam raja kan? Hehe. Sebab aku dh dua kali merasa bersalin di hospital kerajaan malaysia, dua kali jugakla ada pengalaman di"sound" misi. Just saying dude 😊

No comments: